ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μπορειται να επικοινωνησετε μαζι μου για οποιοδηποτε σχολιο ή απορια σας στα παρακατω mail :

ioannisrigas@yahoo.gr

ioannisrigas@in.gr



Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2010

Mercedes-Benz SLS AMG: Το ανώτερο Safety Car της F1



Ακριβώς όπως η ένδοξη Mercedes-Benz 300SL έγραψε χρυσές σελίδες στην ιστορία του LeMans και της Carrera Panamericana τη δεκαετία του 1950, έτσι τώρα και η σύγχρονη Gullwing SLS AMG, το νέο supercar της φίρμας της Στουτγάρδης, γράφει ιστορία ως το ισχυρότερο Όχημα Ασφαλείας όλων των εποχών στη Formula 1....

Κατασκευασμένο από το AMG Performance Studio, το νέο Safety Car στα Grands Prix αντικαθιστά τη Mercedes-Benz SL63 AMG και στους τομείς του κινητήρα, της μετάδοσης, της ανάρτησης και των φρένων είναι πανομοιότυπο με το supercar παραγωγής.
Συγκεκριμένα, πυροδοτείται από τον θηριώδη κινητήρα V8 6.3 λίτρων, απόδοσης 571 ίππων και 650 Nm ροπής - με αποτέλεσμα να φτάνει από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα.
Η μετάδοση γίνεται μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων Speedshift DCT της AMG. Οι επτά σχέσεις του αλλάζουν σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου στο Manual, στη μία από τις τέσσερις ρυθμίσεις μετάδοσης που επιλέγει ο οδηγός.
Δεδομένου ότι το Όχημα Ασφαλείας στα Grands Prix πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ταχύτερο, ώστε να μην υπερθερμαίνονται οι κινητήρες και να μη χάνουν θερμοκρασία τα ελαστικά και τα φρένα των μονοθεσίων που ακολουθούν, η SLS AMG έχει εξελιχθεί περαιτέρω στην πίστα για τις ειδικές απαιτήσεις των GP.
Η βάση της, άλλωστε, είναι αγωνιστικών προδιαγραφών: Το χωροδικτύωμα αλουμινίου κρατά το βάρος στα 1.620 κιλά, η τοποθέτηση του κινητήρα χαμηλά μειώνει το ύψος του κέντρου βάρους, ενώ ο V8 είναι τοποθετημένος αρκετά πίσω από τον εμπρός άξονα για να επιτευχθεί κατανομή βάρους 53%/47%, στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα.
Επιπλέον, άκρως αγωνιστικής φιλοσοφίας είναι και η επιλογή των φρένων (κεραμικά της AMG), η ανάρτηση (αλουμινένια διπλά ψαλίδια), η ρύθμιση του ESP (τριών σταδίων), ο διαχύτης στην απόληξη του δαπέδου και τα ελαστικά 265/35 R19 (εμπρός) και 295/30 R20 (πίσω).
Για τη στιβαρότητα του αμαξώματος, δεδομένου του ιδιαίτερου τρόπου ανοίγματος των θυρών στο πρότυπο φτερών γλάρου (Gullwing), η οροφή είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα και το σχέδιό της έχει εξελιχθεί στην αεροσήραγγα, ώστε να επιτυγχάνεται η άρτια ροή αέρα προς την πίσω πτέρυγα. Η τελευταία ανυψώνεται μόλις το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 120 χλμ./ώρα.
Στο εσωτερικό της, η Mercedes-Benz SLS AMG έχει αγωνιστικά καθίσματα μπάκετ με ζώνες έξι σημείων, κεντρική κονσόλα από ανθρακονήματα και αγωνιστικού τύπου τιμόνι -από δέρμα και αλκαντάρα- με ειδικό σχέδιο καλής εφαρμογής των χεριών.
Ωστόσο, το Όχημα Ασφαλείας της Formula 1 είναι εξοπλισμένο με αρκετά επιπλέον στοιχεία. Μεταξύ του οδηγού Bernd Maylander και του Pete Tibbetts της FIA, η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο οθόνες που παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία από την εξέλιξη του αγώνα, τις αποφάσεις των κριτών και τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο τιμόνι των μονοθεσίων της F1, όπως π.χ. για τις σημαίες.
Δύο φώτα LED δείχνουν ποιες από τις λάμπες της οροφής είναι αναμμένες. Αυτές (όπως και η σειρήνα στην έξοδο από τα pits) ενεργοποιούνται από το συνοδηγό. Τα δύο κεντρικά πράσινα φώτα στην οροφή ανάβουν όταν το Όχημα Ασφαλείας μπαίνει στην πίστα και πρέπει να προσπεράσει τα μονοθέσια. Όταν αυτό συμβεί, ανάβουν πια μόνο τα πορτοκαλί φώτα που δείχνουν ότι απαγορεύονται οι προσπεράσεις.
Τα φώτα του αυτοκινήτου, εμπρός και πίσω, αναβοσβήνουν διαρκώς, ενώ στο πίσω μέρος επτακόσια μικρά LED σχηματίζουν τις λέξεις Safety Car, στη θέση της πινακίδας κυκλοφορίας, ώστε το αυτοκίνητο να είναι ορατό σε συνθήκες καταιγίδας και, γενικότερα, χαμηλής ορατότητας.
Επιπλέον, το Όχημα Ασφαλείας έχει καθρέπτες από ανθρακονήματα, ενσωματωμένη κάμερα στην οροφή και περιστρεφόμενη κάμερα που εμφανίζει στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας τα μονοθέσια που ακολουθούν. Στην κονσόλα, επίσης, υπάρχουν και τα κουμπιά ραδιοεπικοινωνίας μεταξύ οδηγού και συνοδηγού αλλά και με το Κέντρο Ελέγχου του αγώνα.
Πέραν του Οχήματος Ασφαλείας SLS AMG, η Mercedes-Benz διαθέτει και μια C63 AMG Estate για χρήση ως Medical Car (Ιατρικό Όχημα) στα Grands Prix. Το Ιατρικό Όχημα ακολουθεί τα μονοθέσια μετά την εκκίνηση και μπαίνει στην πίστα σε ενδεχόμενο ατύχημα.
Επιβάτες του είναι ο οδηγός Alan van de Merwe, ο επικεφαλής ιατρός της FIA Δρ. Gary Hartstein και δύο επιλεγμένοι ιατροί από το τοπικό νοσοκομείο της πόλης όπου διεξάγεται ο κάθε αγώνας. Όπως και το Όχημα Ασφάλειας, έχει φώτα LED στην οροφή, φωτεινή ένδειξη Medical Car στο πίσω μέρος και εσωτερικά οθόνες ενδείξεων και διακόπτες ραδιοεπικοινωνίας.
Ο κινητήρας 6.3 V8 της C63 AMG Estate αποδίδει 457 ίππους και 600 Nm ροπής, με κιβώτιο επτά σχέσεων Speedshift 7G-tronic και διαθέτει τα φρένα επιδόσεων που έχει εξελίξει η AMG. Δύο εξειδικευμένοι μηχανικοί της AMG βρίσκονται πάντοτε σε κάθε πίστα για τα γερμανικά supercars υποστήριξης του αγώνα.

www.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

περι αντιγραφης...

Related Posts with Thumbnails