ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μπορειται να επικοινωνησετε μαζι μου για οποιοδηποτε σχολιο ή απορια σας στα παρακατω mail :

ioannisrigas@yahoo.gr

ioannisrigas@in.gr



Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

Τροχαία ατυχήματα: μόνιμη πληγή…


Μπορεί το οδικό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων να βελτιώνεται και να μειώνονται εκεί δραστικά τα τροχαία ατυχήματα, εντούτοις το περιφερειακό οδικό δίκτυο παραμένει σε μέτρια έως κακή κατάσταση και σε συνδυασμό με την επίσης κακή κατάσταση των δρόμων στα αστικά κέντρα, συμβάλλει ώστε τα ατυχήματα να παραμένουν πολλά σε αριθμό....
Βέβαια, δεν είναι οι δρόμοι που φταίνε μόνο. Κυρίως τα ατυχήματα οφείλονται στον παράγοντα «άνθρωπος» που δεν προσέχει στις διασταυρώσεις, που έχει πιει και πιάνει το τιμόνι, που τρέχει υπερβολικά, που μιλάει με το κινητό στο χέρι και οδηγεί, που περνάει με κόκκινο. Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Διεύθυνση Τροχαίας του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., μολονότι παρουσιάζουν λιγότερους νεκρούς με λιγότερα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, εντούτοις όχι μόνο δεν εφησυχάζουν, αλλά προβληματίζουν κιόλας. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το 2010 οι νεκροί ήταν 183, πιο λίγοι σε σχέση με το 2009. Ο αριθμός-ορόσημο που έχει δώσει η Τροχαία, δηλαδή κάθε χρόνο να μειώνονται τουλάχιστον σε 100 οι νεκροί, έδειξε ότι ξεπεράστηκε κατά πολύ το πρόβλημα, γι' αυτό και ο αριθμός 100 παραμένει για την πενταετία 2011-2015. Ομως, όταν το 2010 θρηνήσαμε 1.280 νεκρούς, κάτι που σημαίνει απλά ότι όταν μια μικρή κωμόπολη αφανίζεται από τον χάρτη της χώρας μας, τότε μάλλον θα πρέπει να ανεβαίνουν οι στόχοι και ο πήχης να πηγαίνει ψηλότερα. Πάντως, αυτό δεν είναι κι εύκολη υπόθεση στην Ελλάδα. Εδώ με το τσιγάρο και προσπαθούσαμε να βρούμε τεχνάσματα και παραθυράκια με τσιγαρόσημα, για να επιτρέπεται σε διάφορους χώρους, με την οδική ασφάλεια θα ασχοληθούμε στα σοβαρά; Αν ήταν έτσι, δεν θα βάζαμε πιλοτικά το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής σε ορισμένα σχολεία, αλλά σε όλα. Δεν θα ψάχναμε για δασκάλους, αλλά θα τους είχαμε εκπαιδεύσει κιόλας. Δεν θα απείχε η οδική ασφάλεια από τα Μέσα Ενημέρωσης, δηλαδή ειδικές εκπομπές για το θέμα αυτό, αλλά όλοι οι σταθμοί θα αναφέρονταν σε αυτή. Καταλήγοντας κι επειδή οι αριθμοί πολλές φορές δεν θέλουν εξηγήσεις, παραθέτω απλά τα στοιχεία της Τροχαίας του 2010, σε όλη τη χώρα:
• 1.161 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα (1.314 το 2009 ήτοι 153 λιγότερα).
• 1.455 βαριά ατυχήματα (1.389 το 2009 - 66 περισσότερα)
• 12.456 ελαφρά ατυχήματα (12.072 το 2009 - 384 περισσότερα)
• 1.280 νεκροί (1.463 το 2009 - 183 λιγότεροι)
• 1.755 βαριά τραυματίες (1.669 το 2009 - 86 περισσότεροι)
• 17.024 ελαφρά τραυματίες (16.683 το 2009 - 341 περισσότεροι)
Τα θανατηφόρα δυστυχήματα οφείλονταν:
• 185 σε υπερβολική ταχύτητα
• 154 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
• 134 για οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή
• 88 για παραβίαση προτεραιότητας
• 76 για απόσπαση προσοχής
• 19 για αντικανονικό προσπέρασμα
• 353 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.).
Τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα έγιναν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (441) και στις κατοικημένες περιοχές (352). Στον άξονα Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης- Ευζώνων σημειώθηκαν 58 θανατηφόρα και στην Εγνατία οδό 19. Η Τροχαία συνολικά βεβαίωσε 583.778 επικίνδυνες παραβάσεις σε όλη την Ελλάδα:
• 263.382 για υπερβολική ταχύτητα
• 83.624 για παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
• 51.526 για μη χρήση κράνους
• 49.703 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
• 38.033 οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
• 19.350 για ΚΤΕΟ
• 18.603 για χρήση κινητού τηλεφώνου
• 17.702 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
• 13.941 για παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη
• 10.112 για αντικανονικό προσπέρασμα
• 5.626 για φθαρμένα ελαστικά
• 4.758 για αντικανονικούς ελιγμούς
• 2.600 για κίνηση στην αριστερή λωρίδα κι όχι στη δεξιά
• 2.235 για παράνομες διαφημιστικές πινακίδες
• 1.963 για παραβίαση προτεραιότητας
• 620 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

περι αντιγραφης...

Related Posts with Thumbnails