ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μπορειται να επικοινωνησετε μαζι μου για οποιοδηποτε σχολιο ή απορια σας στα παρακατω mail :

ioannisrigas@yahoo.gr

ioannisrigas@in.gr



Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ ΣΤΟ GP ΤΗΣ ΒΑΛΕΝΘΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

Έγραφα χθες για... τη φωτιά στο λιμάνι, αναφερόμενος στην καθαρή μάχη στην πίστα. Μία ημέρα μετά, η φωτιά επεκτάθηκε σε κάθε τομέα του Ευρωπαϊκού Grand Prix, προκαλώντας ένα ντόμινο αντιπαραθέσεων. Οδηγοί, ομάδες, αγωνοδίκες, δημοσιογράφοι, τηλεθεατές, αναγνώστες, έχουμε μπει πλέον όλοι στο χορό και χορεύουμε στους ρυθμούς που όρισαν τα τεκταινόμενα στους δρόμους του λιμανιού της Βαλένθιας...




Δυστυχώς τα αγωνιστικά πέρασαν σε δεύτερη μοίρα άρα θα αρχίσω αναφερόμενος στο νικητή – άλλωστε δεν μας απασχόλησε και τόσο για να μας φάει πολύ μελάνι. Για τον Sebastian Vettel όλος ο αγώνας κρίθηκε στο πρώτο chicane. Όπως αναμενόταν, εκκινώντας από την ακάθαρτη πλευρά της πίστας, ο teammate του δεν μπόρεσε να φυλάξει τα νώτα του 22χρονου. Ο Mark Webber δεν κατάφερε να κλείσει την πόρτα στον Lewis Hamilton που όμως επειδή πέρασε μία Red Bull νόμιζε ότι θα περνούσε και την άλλη. Παρότι είναι ικανός και με το παραπάνω για να το κάνει, ο τρόπος που επέλεξε, περιείχε εξαιρετικά μεγάλο ρίσκο. Βούτηξε όχι στην εσωτερική. Αυτή την είχε ο Vettel. Ο Βρετανός μπήκε στα σωθικά της στροφής ελπίζοντας ότι ο αντίπαλος του θα… τρομάξει. Όχι επειδή είναι μπαμπούλας αλλά επειδή ο Vettel βρισκόταν με την πλάτη στον τοίχο. 

Έχω την αίσθηση ότι η υπερβολικά φιλόδοξη κίνηση του Lewis βασίστηκε στο εξής σκεπτικό: «Έχει χάσει πολύ έδαφος στη βαθμολογία, καίγεται για βαθμούς, δεν θα ρισκάρει επαφή». Κι όμως ο Vettel δεν μπήκε καν στη διαδικασία, συνέχισε στη γραμμή του και ήρθε η επαφή των δύο που επαναλήφθηκε μερικά μέτρα μετά. Από τον ασύρματο ο Hamilton διαμαρτυρήθηκε ότι ο Γερμανός τον έκλεισε αλλά ο μοναδικός αδικημένος Βρετανός το απόγευμα της Κυριακής ήταν ο Frank Lampard. Αλλά φαίνεται ότι γενικά δεν τους πήγαιναν τους Άγγλους οι γραμμές…

Για να κλείσουμε με τον Vettel, αφού την έβγαλε καθαρή εκεί, μετά δεν αντιμετώπισε προβλήματα. Παρότι έχασε τη διαφορά του όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας αλλά και τη φόρα του όταν αυτό αποχωρούσε, έμεινε μπροστά και στους επόμενους 43 γύρους απλά διαχειρίστηκε την κατάσταση, είπε τις προσευχές του αναζητώντας ακεραιότητα στο κιβώτιό του και τελικά έφτασε σε μία νίκη-βάλσαμο. Μία νίκη-μονόδρομο αν ήθελε να μείνει ζωντανός στη μάχη του τίτλου. Μετά από καιρό μπροστά από τον Webber, τόσο στον συγκεκριμένο αγώνα όσο και στη βαθμολογία, αλλά και σε απόσταση βολής από τις McLaren. Με τον επόμενο αγώνα να διεξάγεται στο Silverstone που θεωρητικά θα ταιριάζει στην RB6 όπως το παγωτό βανίλια με τα brownies.



Πάμε τώρα και στα πιο εμπρηστικά. Ξέρω ότι κάποιοι περιμένετε στη γωνία για να επιτεθείτε και κάποιοι άλλοι για να μαζέψετε ένα ακόμα σχόλιο δικαίωσης του ήρωά σας.  Πριν πω οτιδήποτε, θα τονίσω ότι διαβάζοντας σχόλια και post, εδώ στο ms|free αλλά και στο «F1 Fans In Greece», νιώθω απογοητευμένος. Γιατί με την πρώτη αμφιλεγόμενη στιγμή σε πολλούς ξύπνησε πάλι ο κάφρος μέσα τους. Αν είσαι τέτοιος, σε παρακαλώ, κάνε back και διάβασε κάτι άλλο. Αν όχι, πάμε να δούμε παρέα ποιοι έχουν ευθύνες και πόσο αδικημένη είναι τελικά η Ferrari.

Η απογείωση του Webber ήρθε στον ένατο γύρο. Η σοβαρότητα του ατυχήματος ήταν αδιαμφισβήτητη αλλά μέχρι να πάρει εντολή ο Bernd Maylander να πατήσει γκάζι στην SLS, περνούν μερικά δευτερόλεπτα. Όταν ο τεχνικός έφορος της FIA, Charlie Whiting, δίνει το πράσινο φως στον Γερμανό, εκείνος απλά πατάει γκάζι αφού ο V8 της Mercedes είναι διαρκώς αναμμένος. Μόλις 3.8’’ μετά, το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει ήδη πιάσει τα 100 και είναι στην έξοδο του pit lane, εκεί που το πιάνει το πλάνο της κάμερας από ψηλά. Ο Vettel έχει ήδη περάσει. Στον προηγούμενο γύρο είχε προβάδισμα 4.1’’ ενώ κέρδισε άλλα 7’’ στο γύρο εισόδου στα pit, συμπεριλαμβανομένης και της αλλαγής ελαστικών. Πιο πίσω έρχεται ο Hamilton και οι δύο Ferrari, προφανώς με περισσότερα χιλιόμετρα από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Είναι ξεκάθαρο ότι η SLS πάει να κινηθεί προς τα αριστερά, πατάει τη γραμμή εξόδου του pit lane αλλά βλέποντας τον Hamilton φουριόζο, κινείται πάλι προς τα δεξιά. Ο οδηγός της McLaren που ήταν ξεκάθαρο ότι είχε φρενάρει στην αρχή της φάσης, βρίσκεται σε εμφανές δίλημμα. Ζυγίζει την κατάσταση και επιλέγει να επιταχύνει. 

Την ίδια ώρα, ο Fernando Alonso συμμορφώνεται πλήρως στο γράμμα του νόμου και από εκείνη τη στιγμή και μετά, αφήνει στην άκρη την οδήγηση και αρχίζει την γκρίνια. Όμως οι γύροι περνούσαν και δεν έπαιρνε απάντηση. Φώναζε στον Andrea Stella και αν ήταν Έλληνας, σίγουρα θα είχε βγάλει κινητό και θα τηλεφωνούσε ο ίδιος στον Whiting ενόσω οδηγούσε. Μια και δεν είχε ούτε ελληνική υπηκοότητα ούτε κινητό εύκαιρο, πατούσε το δάκτυλο στο κουμπί «radio» του τιμονιού του, πιο δυνατά απ’ ό,τι πατούσε το γκάζι, ζητώντας επιτακτικά από την ομάδα του να ζητήσει με τη σειρά της επιτακτικά να κάνει κάποιος κάτι. Δεν ήταν μόνο η επιλογή του Hamilton να επιταχύνει και να χαθεί στον ορίζοντα. Ήταν κυρίως οι συνέπειες της  νομοταγούς επιλογής του Alonso που έμπλεξε στο χάος του pit lane και έπεσε στη 10η θέση!

Η ψυχολογική πίεση ήταν μεγάλη. Η Ferrari υποτίθεται ότι επιτέλους θα περνούσε στην αντεπίθεση χάρη στην αναβαθμισμένη F10, είχαν ακούσει τόσα για την ημέρα ημί-παράνομων δοκιμών στο Fiorano, ήταν μπροστά από τους συμπατριώτες του και πίσω από τους κύριους αντιπάλους του. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα για το θερμόαιμο ταπεραμέντο ενός Λατίνου. Λογική ήταν η έκρηξη, λογικός και ο θυμός. Βέβαια αυτό απέχει πολύ από τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις της Ferrari και τις κραυγές για «Σκάνδαλο». Αδικία ναι, σκάνδαλο όχι. Δέχομαι ότι αυτή η παρατυπία του Hamilton «έσωσε» τον αγώνα του. Δεν συμμορφώθηκε με τους κανονισμούς και βγήκε κερδισμένος, την ώρα που οι κόκκινοι ακολούθησαν το δρόμο της αρετής αλλά αυτός τους έβγαλε σε βαθμολογικό αδιέξοδο. 



Διάβασα για μαύρη σημαία και άλλα πολλά αλλά νομίζω ότι η ποινή που πήρε ο Hamilton ήταν η αρμόζουσα για την περίσταση. Ένας φίλος ανέφερε την επιλογή ποινής «stop & go», η τύχη της οποίας αγνοείται εδώ και καιρό, παρότι αν δεν κάνω μεγάλο λάθος υπάρχει ακόμα στο μανιφέστο της FIA. Απλά έχει παροπλιστεί. Θα ήταν η πρέπουσα για το ατόπημα του Lewis αλλά και η ποινή διέλευσης από τα pit ήταν αυτό που λέμε «next best thing».

Το λάθος, το μέγα λάθος που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου, ήταν η καθυστέρηση επιβολής της. Εκεί κρίθηκαν όλα. Γιατί μέχρι τη στιγμή που ο οδηγός της McLaren την εξέτισε μεσολάβησαν 4 γύροι πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και άλλοι δώδεκα σε φουλ αγωνιστικούς ρυθμούς. Σε αυτούς ο Βρετανός κέρδιζε μισό έως ενάμισι δευτερόλεπτο στο γύρο από τον τρίτο Kamui Kobayashi, χτίζοντας έτσι και τη διαφορά που τον διατήρησε στη δεύτερη θέση. Επίσης, την τελική ελαφρότητα της ποινής την μαρτυρούν οι χρόνοι του: 1:40.7 στον 26ο γύρο, 1:49.3 στον 37ο που μπήκε στα pit, 1:46.1 στον 38ο.
 
Το ερώτημα είναι γιατί καθυστέρησαν τόσο οι αγωνοδίκες. Παρότι στην τηλεοπτική κάλυψη το συμβάν αποκαλύφθηκε με μεγάλη καθυστέρηση, λογικά ο Maylander θα επικοινώνησε επιτόπου με τον Whiting. Επίσης με ένα replay είναι ξεκάθαρο το τι συνέβη. Αλλά και το γκολ της Αγγλίας ξεκάθαρο και με γυμνό μάτι ήταν…

Το θέμα είναι ότι πάνω που η FIA έκλεισε κάποια ανοιχτά παράθυρα στους κανονισμούς, βρήκαμε άλλο θέμα να ασχολούμαστε και να είστε σίγουροι ότι θα γίνει πόλεμος τις επόμενες ημέρες. Ποιος θα βγει κερδισμένος δεν ξέρω – σίγουρα πάντως όχι το σπορ…

Εύλογα νομίζω απορεί και ο Michael Schumacher αφού τα φώτα άλλαζαν χρώματα σαν ντισκομπάλα στην έξοδο του pit lane όταν μπήκε για αλλαγή ελαστικών. Επίσης ο Γερμανός φώναζε ότι κακώς του έβαλαν φρένο βγαίνοντας από τα pit, αφού τα μονοθέσια δεν είχαν πάρει παράταξη πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Από εκεί όμως που θα επέστρεφε σε θέση όπου θα μπορούσε να διεκδικήσει το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα, έπεσε τόσο πίσω που τερμάτισε στη χειρότερη θέση εδώ και 259 Grand Prix! 

Βέβαια οι αμφιλεγόμενες αποφάσεις δεν σταμάτησαν εκεί αφού 9 οδηγοί τιμωρήθηκαν γιατί δεν συμμορφώθηκαν με το χρονικό πλαίσιο που ορίζει για το γύρο πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας η στάνταρ μονάδα ηλεκτρονικής διαχείρισης της FIA, την οποία φέρουν όλα τα μονοθέσια. Ποινή δίκαιη αλλά που και πάλι, αμφισβητείται το μέγεθός της που περιορίστηκε στα 5 δευτερόλεπτα. Αυτή είναι όμως και δεν αλλάζει και για κάποιους οδηγούς δεν το χάλασε το πάρτι.

 Ο Jenson Button παρέμεινε τρίτος, σε ένα βάθρο που θέτει σοβαρή υποψηφιότητα ως ένα από τα πιο αθόρυβα της καριέρας του. Ο άφαντος εδώ και καιρό Rubens Barrichello πήρε, στην πίστα όπου κέρδισε πέρυσι, μία 4η θέση που ίσως να έχει και ακόμα μεγαλύτερη αξία αφού ήρθε με την ταλαιπωρημένη Williams. O Robert Kubica είχε σε άλλον έναν τερματισμό στη μέση των βαθμολογούμενων θέσεων ενώ ο Adrian Sutil είδε επίσης την προσπάθειά του να μην γκρεμίζεται και να παίρνει τους βαθμούς της 6ης θέσης, παρότι είχε εκκινήσει 13ος. 

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για τον καμικάζι Kamui Kobayashi. Δεν είναι καμικάζι… αυτόχειρας αλλά χτυπάει σαν σαμουράι κερδίζοντας θαρρώ τον τίτλο του πιο μυαλωμένου και υπομονετικού Ιάπωνα που έχει περάσει από την F1! Έβγαλε 53 γύρους (!) με τη μεσαία γόμα της Bridgestone και πήρε το ούζι του στους τελευταίους τέσσερις πυροβολώντας με την πολύ μαλακή. Θέλει… cojones για να ορμάς έτσι στη Ferrari του τοπικού ήρωα, έστω κι αν ο Alonso είχε φθαρμένα ελαστικά στον προτελευταίο γύρο όταν και βρέθηκε να χαζεύει το διαχύτη της Sauber που στην τελευταία στροφή, κυριολεκτικά στις καθυστερήσεις, πέρασε και τη Scuderia Toro Rosso του Sebastien Buemi. Ο Ελβετός που ήταν 8ος στον Καναδά, έκανε άλλο έναν πολύ καλό αγώνα που του άφησε γλυκόπικρη γεύση. Ναι μεν βαθμολογήθηκε ξανά αλλά τρία λάθη του στοίχησαν ακριβά. Το πρώτο όταν άφησε τον Adrian Sutil να περάσει, το δεύτερο όταν τον έπιασε στον ύπνο ο Kabayashi στην κύκνεια στροφή του αγώνα και το τρίτο αρκετά νωρίτερα, όταν έχασε κι εκείνος το όριο γύρου πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας με αποτέλεσμα να πάρει κι αυτός ποινή 5 δευτερολέπτων και να πέσει πίσω και από τον Alonso. 

Τελευταίο ουσιαστικό θύμα της… ποινής κατά ρυπάς ήταν ο Pedro de la Rosa. Ο Ισπανός βρέθηκε να πανηγυρίζει τον πρώτο φετινό του βαθμό και μάλιστα εντός έδρας αλλά τελικά του πήραν την μπουκιά από το στόμα και την έδωσαν στον Nico Rosberg που από νωρίς είχε «φάει» τους δίσκους των φρένων του και στην ουσία το μόνο που πέτυχε, ήταν να βρίσκεται ξανά μπροστά από τον teammate του. Κι αυτό δεν είναι αρκετό ούτε για τον ίδιο αλλά ούτε και για τη Mercedes, που στη Βαλένθια δέχθηκε τη μεγαλύτερη φετινή της ήττα και ή θα πρέπει να βρει έναν μαγικό τρόπο να αντιστρέψει την εις βάρος της κατάσταση ή θα πρέπει να αδειάσει τους σκληρούς δίσκους των υπολογιστών του Brackley από κάθε στοιχείο που αφορά την W01 και να πιάσουν όλοι δουλειά πάνω στη διάδοχό της.



Κλείνω με τον πραγματικό… πιλότο της Formula 1 που δεν είναι άλλος από τον Webber. Μιμούμενος τους «χεράδες» του Red Bull Air Race World Championship έκανε κάτι ανάμεσα σε loop και backflip, συνοδευόμενο από πολύ ανώμαλη προσγείωση. Κατ’ αρχάς ήταν δικό του λάθος. Ο Heikki Kovalainen υπερασπίζεται θέση και δεν τρώει γύρο, άρα ακόμα κι αν φρενάρει νωρίς, τι δουλειά είχε ο Αυστραλός μία ανάσα από το διαχύτη της Lotus; Τον φίλησε για τα καλά και ο έρωτας της λαμαρίνας τον οδήγησε στα… ουράνια! Τα on board πλάνα ήταν πραγματικά συγκλονιστικά, το ίδιο και η εικόνα της RB6 να χτυπάει τις πινακίδες πάνω από τη διαδρομή! Μερικές ώρες νωρίτερα είχε συμβεί ακριβώς το ίδιο στον αγώνα του GP2 με τον Josef Kral σε μία σύμπτωση τουλάχιστον τρομακτική. Τέλος καλό όλα καλά όμως και αποδείχθηκε για πολλοστή φορά ότι σήμερα, δεν υπάρχει κάτι ασφαλέστερο από ένα μονοθέσιο της Formula 1!

Σημείωση προς ανυποψίαστους και υποψιασμένους ταραξίες:
Επειδή από την ώρα του αγώνα έχει αρχίσει διαρκής κόντρα ανάμεσα στους οπαδούς της Ferrari και της McLaren σε επίπεδο λαχαναγοράς, ανάλογα εμπρηστικά, ειρωνικά ή υποτιμητικά σχόλια θα μας αναγκάσουν να «κλειδώσουμε» το σχολιασμό. Μεγάλα παιδιά είστε, συμπεριφερθείτε ανάλογα…


ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΠΑΝΟ...ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΣΤΗΝ F1 ΤΟ 1 ΛΕΠΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ!!!ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥΥ ΚΑΠΙΟΙ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΗΚΑΝ ΠΡΟΣ ΙΔΙΟΝ ΟΦΕΛΟΣ!!!ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΠΑΙΧΤΗΚΕ ΤΟ FAIR PLAY...ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ!


WWW.MSFREE.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

περι αντιγραφης...

Related Posts with Thumbnails